Kycklinggryta med curry och banan

En super god kycklinggryta som jag gillar skarpt!


Recept
150g kyckling
30g färska champinjoner
30g skivad banan
1st hackad vitlöksklyfta
2msk hackad gullök
50g kvarg (max 1% fett)
2tsk curry
1tsk olivolja

25g ris
100g grönsaker

Koka riset enligt paketets anvisningar.
Fräs kycklingen i oljan tills den nästan är klar.
Lägg i lök, vitlök samt champinjoner och fräs ett tag till.
Häll i curry och fräs lite till.
Ta sedan av pannan från spisen och lägg i bananen samt rör ner kvargen (försiktigt så den inte skär sig).
Servera med riset och sallad.

Hela måltiden blir 359 kcal.

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Kul att läsa en ny blogg med samma inriktning som min. Heja dig, och grytan ska jag prova!

Svar: Vad kul att du tycker det :) Jag ska ta en titt in på din med :)
Jennie

2012-10-24 @ 13:12:59
URL: http://viljansvag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0