Det går bra nu!

Jag är riktigt nöjd över min utveckling vad det gäller träningen.
Det går riktigt bra just nu, jag håller mig frisk och hel. Vilket jag annars har haft en del problem med under senaste året. Så nu gör jag allt för att det ska fortsätta såhär!

Jag har fått upp styrkan väldigt bra i kroppen nu, speciellt i övre delen av ryggen. Dock så måste jag verkligen jobba på att jobba upp musklerna i nedre delen, där jag är jäkligt svag. Det är inte alls bra om jag ska fortsätta att öka på med vikter, så det måste jag verkligen jobba på!!

En annan sak som jag verkligen, verkligen måste jobba på är ju min kondition som är vrål sämst helt ärligt. Min fot och mitt knä har tidigare satt stopp för det, men nu ska jag verkligen försöka komma igång och jobba upp den. Jag har börjat med att gå på bandet på en högre nivå och även öka minuter på trampmaskinen. Jag kämpar nu med att jobba upp den!

Jag känner att mitt självförtroende har höjts markant på gymmet, jag känner mig säker i det jag gör och jag vet att jag klarar det!
Därför har jag tänkt att om ca två månader så ska jag börja lägga om min träning lite grann. Jag tänker göra på två olika typer av träning. I 3 veckor kommer jag köra på tungt med färre repetitioner, sen går jag över till 3 veckor med uthållighet för musklerna, sen 3 veckor tungt o.s.v
Under de veckorna jag kör tungt så blir det mer kondition också!
Tanken med detta upplägg är att jag ska kunna få fram mina muskler mera, just nu så syns det i princip bara på ryggen. Så nu till sommarn så ska musklerna synas, jag vet att de finns där!

Så ser min plan ut vad gäller träningen under det kommande halvåret, sen får vi se hur nästa upplägg blir :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0