Bestämd!!

Nu har jag bestämt mig och börjat planera för hur de kommande 4 månader kommer se ut för mig, min kropp, kost och träning. Det är dags att ta tag i det här igen, ta upp det jag dessvärre lät förfalla efter fitnessfighten.
 
Jag skulle kunna börja nu på direkten om det inte vore för att min hals fortfarande inte är bra och för att jag inte har pengar till att handla den maten jag behöver. Plus att det snart är jul och allt som hör till, så jag känner att jag kan få njuta av allt det innan jag börjar igen.
 
Min plan är alltså nu att från januari köra själv enligt ff. Jag ska sköta kosten enligt Fitnessfightens riktlinjer, bort med allt uppenbart socker och skräpmat. Det blir mycket protein, lite kolhydrater och lite fett. Till detta mängder av vatten! Träningen kommer även den att följa ff:s riktlijer. Jag kommer göra ff-pass 4-5 i veckan, vilket innebär mycket kondition och högimpulsiv träning.
 
Med det här upplägget hoppas jag kunna komma en bit till April, för då är det tänkt att jag ska köra en till omgång av den riktiga Fitnessfighten, för att kunna få bort det där allra sista innan sommarn :)
 
Självklart så kommer det att uppstå undantag från allt detta när det gäller maten, men det är nog ett måste för att jag ska klara av det. Dessa undantag kommer vara under speciella tillfällen som födelsedagsfirande, kryssning och om man blir bortbjuden på mat. Blir man bortbjuden så kommer jag äta det som bjuds på, men med sunt förnuft helt enkelt :) Alkohol kommer jag försöka undvika ganska så mycket. Det kan som sagt bli vid födelsedagsfirande, då det är ett par sådana framöver som bland annat mitt eget.
 
När allt det här startar så kommer det nog även att ske en förändring när det handlar om bloggandet, jag funderar på en förflyttning av bloggandet. Att slå ihop mina två bloggar till en, men mer om det senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0